O NAS: Przede wszystkim dziecko.

Zespół Szkół Nr 6 w Toruniu organizuje zajęcia WWRD od 2005 roku. Zgodnie z założeniami opieką obejmujemy dziecko wraz z jego Rodzicami, rodzeństwem oraz osobami z nim współpracującymi-poszukującymi rozwiązań i sposobów poprawiania relacji z dzieckiem.

Pierwszym etapem rozpoczętej współpracy w ramach WWRD jest zawsze obserwacja dziecka, zapoznanie z dokumentacją oraz diagnoza jego problemów zawsze na tle relacji zachodzących w rodzinie i najbliższym środowisku. Wszystkie zebrane dane służą do stworzenia, we współpracy z Rodzicem Indywidualnego Programu Terapeutycznego na dany okres współpracy (najczęściej jest to rok szkolny, ale to może być także okres krótszy). Tworzenie takiego programu to drugi etap współpracy. Etap trzeci to realizacja powstałego programu, której towarzyszy wspieranie rodziny dziecka. Ostatnim czwartym  etapem jest podsumowanie i ocena efektów pracy. Tradycją stają się powoli wspólne spotkania Rodziców, nauczycieli i dyrekcji szkoły organizowane na zakończenie roku szkolnego. Wszystkie etapy stanowią integralną całość i koniecznością jest realizacja każdego z nich jako warunek skutecznego postępowania wspomagającego rozwój każdego dziecka.

Realizacja Indywidualnego Programu Terapeutycznego biegnie dwutorowo:

I.  poprzez realizację indywidualnych zajęć z dzieckiem realizowanych:
– w domu lub na terenie szkoły w wyspecjalizowanych gabinetach i pracowniach ,
– przez specjalistów wykwalifikowanych do prowadzenia zajęć WWRD oraz wykorzystujących różne metody pracy z dzieckiem,

II.  poprzez realizację spotkań z Rodzicem w formie prowadzonych:
– zajęć otwartych,
– konsultacji, rozmów i pogadanek,
– realizacji Programu Wsparcia Rodziny.

Po osiągnięciu pierwszych założonych celów ujętych w indywidualnym programie terapeutycznym podejmowane są pierwsze próby integrowania dziecka ze środowiskiem. Na samym początku jest to generalizowanie nabytych – w czasie pracy indywidualnej –  umiejętności na najbliższe otoczenie dziecka. Z czasem udział w zajęciach, uroczystościach i imprezach przedszkolnych/szkolnych.

zajęcia na terenie szkoły realizowane są
w specjalistycznych pracowniach i gabinetach:

Integracja Sensoryczna

siswiatlo


Metoda Marii Montessori

        mmm02 mmm02

Metoda Ruchu Rozwijającego

        mrr 01

mrr02

Metoda Dobrego Startu

Fizjoterapia

fizjo 01

Logopedia

logo

Trening Uwagi Słuchowej

TUStus 01tus 01

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s